Skip to main content

semusim (di neraka) selamanya



Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll

Comments

melayu rebel said…
Patutla aku nak try masuk tak boleh.Bagi aku penulisan didalam blog ini merupakan salah satu hasil karya penulisan bahasa melayu yang terbaik dengan gaya dan bahasa yang menarik.Kita kehilangan satu penulis yang hebat.Apepun all the best.Cheers.

p/s Tak terfikir nak tulis buku ke?
[fakapunch] said…
Dude, mikey ada problem ka?

ke "kordu"?
mikon/mikey tak ada problem dan gembira seadanya cuma pada tanggapan saya dia rasa tepu dan "cukup lah" untuk semusim di neraka...

punk rawk...katanya hehehe
Reena said…
He told me that by deleting it he, quote unquote, still has total control over his life. Or something like that. Me gonna miss SDN. :(
siti rosman said…
once a writer, always a writer, gue pasti nanti bisa tumbuh "musim kedua di neraka"...
bluek said…
smash the "status quo"
rin said…
mikon tu dah bosan jadi ahli neraka kot, lepas nih ntah jadi ahli apa pulak? ahli pas?.. tapi, harap2 cepatlah dia balik ke 'neraka'...
nampak gaya nya beliau lebih menjurus kearah islamic fundimetalis...pelik jugak...

"suspicious mind" katanya...
Reena said…
Islamic fundamentalis? Biar betollll!
jayna said…
ahhh... "love is a dog from hell"...
wae said…
http://rengised.fotopages.com/ flicker aku bikin hal.. huhh..
xullgrimlust said…
punk rawk memang punk rawk!!bob,please send my regard to mike thanks for the the wonderful words in smdn.that bastard rules!!!jgn lupa ajak mike turun langkawi aku nak ajak ike minum beer!

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/