Skip to main content

...in yer frickin' dream!

Sometimes I think I may come across as being anti-car…errr…that’s not utterly true…if it were electric or hydrogen-powered exist in the market…I would really love to own one…hehehe, I’m not gonna feel bad drivin’ it eh?

There are conditions when I would rather not walk, ride a bike…like a Sunday ride with Zakk and Im to ”I wish I know”where…or for grocery shoppin’…I would hail a cab or may be those rm1 Rapids…people do it all the time…there's nothin' wrong with those iron coffins...but two cars in every single house...thats turnin' up the heat...mother earth is sweatin' like a pig now...

but I rode to Carrefour yesterday…just for a small amount of goods (I need my virgin olive oil and some parmesan…urgently) it was fun…I discovered lotsa new routes...yeah...salute to that

I think we’d all be better off livin' in societies where we wouldn’t need cars…imagine being able to march everywhere you need to go…livin’ close enough to the grocery store, clinics, work, the parks…that’s would be super nice…

oh com'on magnus...get real!

Comments

ejoi said…
That's where town planning plays an important part. I do think that in the late 70's and early 80's, the blueprint for development in KL didn't care much in town planning. KL can be better if the blueprint for development is based on proper town planning and transportation system.
dianic said…
i almost get my driving license.. blame my ma'am..
tehehe.. i'm back in shah alam with a serious economic blockade.. hihihi
YATT said…
Hehe... aku x tau la Bob. Bg aku kereta sgt penting. Ia bukan lagi lambang kemewahan utk ditayang kepada org kg, tp satu keperluan terutama bg yg dah berfamili... mcm aku la.

Tak kisah la kete kancil ke, Vios ka, Perdana V6 ka, BMW ka, yg penting senang nak bawak famili gi jalan2, balik kg & ke mana2 je le yg kita suka.

Anyway, aku respek pendirian kau. Hehehe
Oleh sebab aku miskin, takde kereta, aku setuju dgn kamu, bro. Nanti bila aku kaya, pakai Ferrari, aku langgar je semua mamat-mamat basikal ni. Buat traffic jam je. lol.

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll