Thursday, June 11, 2009

bahana dari kehidupan yang lampau...

bukan doktor mahupun tabib, malah jauh menyimpang dari di gelar pakar sakit jiwa, belajar pun setakat SPM, namum kekadang ilmu itu turun mencurah bagai terperangkap dalam hujan di antara jalan yang tak berbumbung sewaktu pulang kerja, sekarang aku nak bercerita tentang masa depan :)

memang sudah di ketahui dari dulu lagi yang aku seorang pemimpi (bukan macam john lennon) tapi aku akan bermimpi di setiap waktu tidur ku, jarang sekali tidur ku kosong dan sepi, sejak akhir-akhir ini aku di kunjungi rasa ngantuk yang datang secara *sarbu tanpa helmet, malah aku boleh terlelap lima saat ketika berjalan di kotaraya (bukan pengsan atau pitam) dan aku juga pernah berkali-kali tertidur lima-enam saat sewaktu berdiri didalam LRT malah dilapik dengan mimpi sekali,

dengan petingkahan yang tertulis seperti di atas, aku telah mengadakan separa diagnosis terhadap diri ku...hasilnya, aku mungkin sedang atau akan menghadapi penyakit Narcolepsy macam mamat argentina dalam cerita Moulin Rouge...mungkin aku perlu tukar nama ku Magnus the Narcoleptic di masa hadapan...emmmmm

kita tunggu diagnosis dari tuan doktor pula nanti

cheers






*sarbu tanpa helmet = bahasa central market circa 90an membawa maksud menyampuk secara tiba-tiba

2 comments:

Apa Kau Nak said...

Sekapallah kita. Kerana beberapa saat itu juga saya telah melanggar divider dalam Smart Tunnel dengan jayanya lalu menghadiahkan diri sendiri 30 jahitan! Ouch!!

Unknown said...

hai, abg pilgrims..:)

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara ...