Skip to main content

gegalang emas...

aku kaki bangku, tak tahu makna curi ayam, wings yang aku tahu hanya lah band yang penyanyinya nama pak awie, fullback aku ingatkan beg penuh di belakang dan aku tak tahu yang bebudak Brasilia boleh menari samba sambil gelecek bola, aku haram tahu pasal bola, kerana aku percaya time final match jer bola ni best, abang RELA boleh tambah elaun, boleh jerit hilang suara, boleh conteng muka tak dak sapa marah, taukeh burger angkat untung lebih sket, air mineral dan jambu asam boi boleh lambak depan stadium dan brader jual mafla boleh senyum lebar, oh tak lupa mercun dan bahan bakar boleh ada jual di tepi tandas, aku faham bola takat tu jer,

namun aku berharap pasukan bola Malaysia berjaya membawa balik pingat emas dari Laos, hasil dari game esok hari so tak da lah lepas ni member aku tutup TV di kala team Malaysia beraksi , alasan nya takut TV rosak,

Kuala Lumpur akan bersama mu ole ole ole oleeeeee

Comments

hahahaha.. ok ok. bila finalnya. kalau tengok final agak berahi.

penjaga gol malaysia nama sapa? aku kira nak tau nama penjaga goi saja. haha
MagnusCaleb said…
esok final katanya tanya Pipi dia lagi arif :)
Yatt said…
Hahaha..tak main bola rupanya incik Bob kita ni...
Guten Tag said…
yeah, semangat macam nih yg kita mahukan..

p/s : ur silent reader.

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/