Tuesday, May 25, 2010

mencari redup di cuaca kontang...

aku memang peminat setia filem-filem Argentina yang mendatar dan kadang kadang tanpa climax dan baru tadi berjaya habiskan satu movie yang dah dua tiga kali aku try tak pernah habis, jenuh atau tedious kata orang kampung aku, tadi aku tekad kan jiwa dengan susu satu kotak dan beberapa jenis jajan, aku tengok dan mengadap dari mula sampai credit title, yeah i'm excels bak kata Tok Ketua Dollah yang dua tiga kali menang mesyuarat JKK kampung,


kalau hangpa banyak waktu terluang, sila cari/download cerita Argentina yang dalam bahasa Guarani ini, kalau hangpa handal cuba tengok sampai habis for the first time, meleleh air mata menguap, tapi janganlah baca sinopsis, nanti tak best, filem ni banyak menang award kat Cannes dan lain-lain filem festival,

setelah aku abis tengok baru aku rasa deep nya cerita ini, it's a good movie to see :)



La Hamaca Paraguaya











*aku tak galak kan download tapi kompom kalau nak cari, jenuh nak jumpa filem nih dalam bentuk DVD, so kena download lah hehe

2 comments:

~~DucKneSs~~ said...

wahh..kagum!!

bukan ka minum susu akn wt lagi ngantuk?hahhaha..baru ja nk cri n donlod, tp pk balik, kompem la ssh nk cri, tmbh2 yg ada subtitle..

MagnusCaleb said...

minum susu boleh menenang kan tidur tapi kalau layan movie dengan susu dan oreo cookies itu lain cerita hehe

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara ...