Skip to main content

kisah benar akan cinta...

di suatu senja di antara laluan dari Dayabumi ke LRT Central Market, aku lihat akan dua susuk manusia jalan berhimpit-himpitan, "wah pasangan serindit" kata hati ku, "tak agak-agak waktu nak magrib" bentak hati ku lagi,


makin dekat baru aku perasan mereka buka bercinta tapi heret-mengheret, si lelaki dengan kasarnya menggengam dan memulas tangan si gadis sambil menghambur kata-kata kasar "aku cakap mintak, bagilah...perempuan bodoooh" jerit lelaki tersebut, si gadis lemah melawan "tak boleh Yang, ini saja yang baby ada" kurang begitu lah kedengarannya, mereka berlalu di sisian aku tanpa menghirau kan aku yang gagah tapi penat ini,

aku di himpit delema, jadi jejaka keliru, nak tolong ke tidak, ini perkara domestik tapi domestic violence nih, kena ada public rescue, selang tiga meter aku dengar satu bunyi pelempang, aku toleh ke belakang ada lagi satu pelempang hinggap di muka si gadis berserta caci-maki dari "jantan tak guna tuh", aku rasa mahu bertindak namun tersekat bila ada satu brader Pos menjerkah dari tangga Pejabat Pos Besar, "ko ni pondan ke hape hah? pukul perempuan!" si lelaki menepik balas "encik jangan nak sibuk ini hal saya" maka berlaku lontaran suara dari kedua-dua belah pihak dan si gadis cuba menyorok di belakang brader Pos yang kepak rusuknya ala-ala Awie Wings,

keadaan semakin tengang dan si lelaki sudah tak tahan lalu melemparkan satu tumbukan dan karate slash ke muka brader Pos, namun di elak dan "dupp!!" satu tumbukan di perut oleh brader Pos tepat mengena sasaran di susuli dengan satu siku-siku mencari urat belikat (smack down) mengebabkan si lelaki tersujud di jalan tar, secara spontan tapi kurang bijaksana si gadis dengan refleknya menyerang brader Pos dengan handbagnya dan melolong histeria "jangan pukul diaaa, kurang hajar punya oranggg, babiii"

brader Pos jadi keliru dan tergamam, di tunjalnya kepala gadis tersebut dan berlalu sambil mencarut ala-ala bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa, si gadis terus menerpa si lelaki dan memeluk erat seraya bertanya "Yang, u tak apa-apa?"

aku yang jadi pemerhati dari tadi jadi bingung dan bertambah lapar, ku bawa diri ku yang kelaparan ke Kader jalan Ampang

sambil minum aku buat satu konklusi: Dengan cinta manusia boleh dianggap hilang pertimbangan akal di mata masyarakat majmuk hehehe

Comments

Anonymous said…
heh....penat je turun tangga


~dzaza
bobp said…
setia betul gadis tu.. siksa!!

http://bobp101.blogspot.com/2010/04/siksa-jadi-setia-nih.html
~~DucKneSs~~ said…
macam situasi dalam cite Trainmen..huwahhh..




tapi, malangnya, cinta itu buta kan?aku harap aku tak buta bila bercinta nanti..aminn
Ada rakan kepada rakan sekerja yang kadang kala matanya lebam bekas ditumbuk, tangannya bengkak akibat dipulas, belakangnya lebam akibat dihentak, namun setiap 2 tahun tetap akan ada kelahiran anak baru (sudah 10 tahun berkahwin).

Betullah kata seorang makcik sebelah emak saya : "Masa bercinta, kentut pun wangi, bila dah kawin, silap cakap pun kena penendang!"
Ina Farhana said…
cinta buta..buta hati buta perasaan

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll