Skip to main content

darah di tempat tinggi

phowwww, phowwww

lama tak menulis panjang, ini semua kerana malas nak baca blog malas nak menulis blog sebab dalam otak ada blok, yang baca blog aku pun tak ramai...nasib baik kalau tak dah tentu aku padam mukasurat ni, sekarang dah ok sket kerja masih banyak macam biasa tapi pejabat dah berubah tempat ke bangunan lain, tak jauh dari "pekan" Bangsar, segoreng tempeh lah jauh nya, so sekarang kalau aku menulis boleh lah jeling-jeling pekan Bangsar dari tingkat 19 ni untuk inspirasi konon nya...

perjalanan ke opis makin jauh tapi makin mudah naik dua rail, hujan tak basah perjalan berbumbung, tapi hati tak tenteram, makin banyak gadis-gadisan yang berkecantikan di sana sini...

aku tak boleh tulis bebanyak sebab dah lama tak menulis, nanti termuntah pulak otak aku ni, tunggu di lain hari aku sambung lagi, ni baru nak panas injin...



tingkap opis aku

Comments

zaX said…
saya melambai dari sebarang jalan. oppsss tak nampak. dihalang menara UEM.

chaist.

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/