Skip to main content

the white stripes...

It’s a routine for me to walk from Masjid Jamek LRT Station to my workplace in Dayabumi…yeah...almost everyday except for the day I’m kickin’ the crank to the office…

and the most awaited event is to cross the Zebra-Crossin’ somewhere near the Bank Pertanian….

for your info...malaysian motorist and drivers(not all) habitually are arrogantly ignorin’ this animal lovin’ road sign…i dont know why...they just raced and hit the pedal…and to walk upon this lovely zebra is a hair-risin’ and nerve-mountin’ event …where I would stop, look and indicate the drivers that I’m gonna cross the road…mostly all of them will keep on racin’ or honked me….some will hit the brake and givin' me angry face plus some heavy cursin’...

…and I’ll shout at them “hey/dey!!! Zebra-crossin’ laaa…lesen beli ke??”…once there’s an elderly guy shout back at me “ape!! Ko ingat ni obersea ke???”

wow…Malaysian drivers!! are you one of them?

Comments

Nadia said…
haha..mmg betul pun. kat mesia ni, lagi diorg nampak kita nak cross, lagi diorg tekan minyak! mende ntah!! tak paham betul. isk..isk..
Anonymous said…
Good design!
[url=http://ukmkzmpy.com/ycfa/ftgd.html]My homepage[/url] | [url=http://kttgskke.com/hyhd/bfjo.html]Cool site[/url]
Anonymous said…
Good design!
My homepage | Please visit
Anonymous said…
Great work!
http://ukmkzmpy.com/ycfa/ftgd.html | http://psqidzay.com/hjft/vjhw.html

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll