Skip to main content

the sun and the song...

I walk and cursin’ under the scorchin’ and boilin’ sun…12pm and the sun is smilin’…I walked toward Puduraya to buy my “tiket balik kampong” I hate Puduraya…I hate the people, the crowd, the sickenin’ pungent smell…ahhh everything ‘bout Puduraya

Got me ticket…had me lunch with me cousin at “balakang Kotaraya” lane…wow…I just realize that every dishes in Malay cuisine got killed animal…hehe so I just go for the “fress oren”

On my way back to the office…I hit Andrews Music Magic…and bought meself Emillia Contessa's Best Hits….

So I’m listenin’ and walkin’ down the memory lane…while dribblin’ me fingers on the keyboard…classics!


"jangan main api
kalau-kalau terbakar nanti
jangan main api
kalau luka panas sekali

jangan main cinta
kalau belum cukup dewasa
jangan main cinta
kalau luka sakit sekali...."

-Emellia Contessa-

Comments

Nadia said…
..but puduraya dah terang-benderang sket kan compared to dulu-dulu yg suram & kelam & kusam??...;-) anyway, ckp psl emilia contessa, flop poppy ada cover "mimpi sedih" kan? but, i always dig the original version. it just breaks you bit by bit.
terang laa sket...but the heat and the kerimasan masih maintain...hishh :)

yeah...andy ada bawak lagu tu..kemas jugak dia buat but compared to miss contessa...her voice and the lyrics always cut yer deep...
Nadia said…
ckp psl emilia contessa tu..teringat plak her daughter masuk asia bagus dulu. anak dia sorang je nyanyi rap, pastu scored 91%, kalo tak silap. kagum..kagum..but then again, mak nye jugak yg dasat! kan?
Anonymous said…
ape tajuk lagu main api ni ya?aku try google xdpt la..dlu dga kt piring itam bapak aku..huhu..

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/