Skip to main content

one fine vegetarian warp...


Falafel or also known in Egypt as ta`amiyya is a fried ball or patty of spiced chickpeas... ultimately no killin' involve here...it is a greatly admired form of fast food in the Arab East. Falafel is also very common in Israel, being regarded there as a national food...The word "falafel" comes from the Arabic word filfil, meanin' pepper and probably ultimately from Sanskrit : pippalī...eeemmm

Falafel is traditionally served as a fillin' ingredient in a pita bread wrap or sometime I just wrap it with Capati, and the term "falafel" commonly refers to this sandwich by synecdoche...

The falafel sandwich has become a popular and iconic food within alternative fast food (ie. "slow food") movements, and indeed has spread wide-reachin'…

I had my first Falafel in Sydney and until now it’s always remind me of Maroubra and Bondi beach,

to be frank with yer guys I dunno what to write today ...and I just had one fine Falafel from Shawerma Stall at the back of Central Market…that’s why Falafel seems to be the main topic for today....lapaaaaaaqqqq!!!!

·
one fine vegetarian wrap!!!


· 8 oz (225g) chick peas
· *1 onion, very finely chopped
· *1 garlic clove, crushed

· 1 slice of white bread, soaked in a little water o 1/4 tsp. cayenne o
· 1 tsp. coriander, ground
· 1 tsp. cumin, ground
· 2 tbsp parsley, finely chopped
· salt, to taste
· oil for frying

1. Soak the chick peas overnight.
2. Cover with plenty of fresh water and cook for 1 - 1 1/2 hours until tender.
3. Pound or blend the chick peas to a purée.
4. Squeeze out the bread and add to the chick peas together with the rest of the ingredients. Knead well for a few minutes.
5. Let the mixture rest for 1-2 hours, then roll between the palms into firm 1” balls. (Wetted hands make this easier).
6. Heat oil (at least 1 inch deep) in a pan to about 360° F, 180°C, and fry the balls, a few at a time, until nicely brown all over — about 2-3 minutes.
Drain and serve hot with lemon wedges.

*as a sannyasi theres no need for me to use onion and garlic

Comments

Beppe said…
un peo pi longo no?
kamu telah berjaya melaparkan saya walaupun secara umunya saya tidak suka makanan vegetarian. tadi saudara jiran telah membawa makanan berbentuk ikan bilis masak ala-ala taucu, sedap sungguh. tapi sekarang saya sudah lapar semula dan mungkin saya boleh ke hope in membeli kebab daging & ayam. mcm falafeel jugak tu lebih kurang :)
bro, u make me hungry lah...
vegetarian said…
Hi ##name##, the vegetarian diet is certainly unique but very healthy alsovegetarian I'm always looking for healthy foods to take me off of supplements and medication. Please pass on any healthy vegetarian diet informationvegetarian

Popular posts from this blog

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/