Skip to main content

sebuah bandar kecil...

Current mood: termangu

"...ada sebuah bandar kecil yang penghuninya bersopan-santun, berbudi-bahasa, baik tutur kata, bertingkah dengan tata-tertib…

Tiada kejahatan, kami penuh dengan maruah dan peribadi yang indah, kami punya taman yang kecil tapi bermakna untuk anak-anak muda bersukan dan membaca buku sambil bersantai tanpa lupa akan maha pencipta…

Kami punya datuk bandar yang tegas dan peramah yang takut akan melangar perintah tuhan, yang bajunya sentiasa kemas dan bersih…

Kami punya balai polis dan bomba yang kecil sebagai syarat untuk sebuah bandar

Kami tak ada penagih dadah, tak ada perusuh, tak ada golongan yang bebas tanpa akhlak…kami tak ada pelajar-pelajar yang ponteng dan juga tak ada kedai yang menjual rokok dan minuman keras…itu semua kami tidak perlu…

Kami semua berada di rumah sebelum senja, makan bersama keluarga, dan berdoa dan mengadap tuhan…tiada siapa yang keluar di waktu malam…mungkin untuk kerja-kerja amal atau kecemasan…tapi kami akan saling bantu-membantu…"

Tersedar aku kesiangan…ahh…mimpi buruk rupanya...

.

Comments

Nadia said…
lain kali kalo nak tido, basuh kaki dulu ye, bang?..;-)hehehe...
...$weE+ 666... said…
saya suka mimpi buruk awak tu! ;p
[fakapunch] said…
dude,

selamat hari raya.

err..hang sambut dua dua raya kan?

:D
siti rosman said…
to bob dan pengunjung blognye encik bob,

selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin, semoga bergembira.
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said…
Hello
Do not delete it please. I need money urgent
















G'night
Anonymous said…
Hello
Do not delete it please. I need money urgent












Bye
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said…
Please Do not delete it , I need lots of money urgent.

[url=http://s3.freepowerboards.com/lvov/]bentyl[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/msk/]buspar[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/vitebsk/]butalbital[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/mecheslav/]carisoprodol[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/sanek/]celebrex[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/nicka/]celexa[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/cilka/]cialis[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/milka/]clarinex[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/lagon/]aphthasol[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/kick/]claritin[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/artezio/]clomid[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/hillka/]colchicine[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/testerclub/]condylox[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/testers/]cyclobenzaprine[/url]
[url=http://s3.freepowerboards.com/jixx/]denavir[/url]

Bye
Anonymous said…
[url=http://dietpatch.siamforum.com/]diet patch[/url]
diet patch
http://dietpatch.siamforum.com/
[url=http://highcholesterol.siamforum.com/]high cholesterol diet[/url]
high cholesterol diet
http://highcholesterol.siamforum.com/
[url=http://diet.siamforum.com/]diet[/url]
diet
http://diet.siamforum.com/
[url=http://dietpill.siamforum.com/]diet pill[/url]
diet pill
http://dietpill.siamforum.com/
[url=http://dietplan.siamforum.com/]diet plan[/url]
diet plan
http://dietplan.siamforum.com/
Anonymous said…
[url=http://s-url.net/0oi1]diet[/url]
[url=http://s-url.net/0oi2]diet pill[/url]
[url=http://s-url.net/0oi3]diet plan[/url]
[url=http://s-url.net/0oi4]diabetic diet[/url]
[url=http://s-url.net/0oi5]diet phentermine[/url]
[url=http://s-url.net/0oi6]diet food[/url]
[url=http://s-url.net/0oi7]diet hoodia pill[/url]
[url=http://s-url.net/0oi8]best diet pill[/url]
[url=http://s-url.net/0oi9]adipex diet pill[/url]
[url=http://s-url.net/0oia]diet program[/url]
[url=http://s-url.net/0oib]weight loss[/url]
[url=http://s-url.net/0oic]weight loss pill[/url]
[url=http://s-url.net/0oid]weight loss tip[/url]
[url=http://s-url.net/0oie]fast weight loss[/url]
[url=http://s-url.net/0oif]natural weight loss[/url]
[url=http://s-url.net/0oig]weight loss plan[/url]
[url=http://s-url.net/0oih]easy weight loss[/url]
[url=http://s-url.net/0oii]low cholesterol diet[/url]
[url=http://s-url.net/0oij]diet supplemental[/url]
[url=http://s-url.net/0oik]weight loss program[/url]
[url=http://s-url.net/0oil]weight loss meridia[/url]
[url=http://s-url.net/0oim]weight loss drug[/url]
Anonymous said…
[url=http://s-url.net/0ohg]Ultracet[/url]
[url=http://s-url.net/0ohh]Cheap Xanax[/url]
[url=http://s-url.net/0ohi]Xenical[/url]
[url=http://s-url.net/0ohj]Online Tramadol[/url]
[url=http://s-url.net/0ohk]Syntrax[/url]
[url=http://s-url.net/0ohl]Paxil[/url]
[url=http://s-url.net/0ohm]Nicotrol[/url]
[url=http://s-url.net/0ohn]Nexium[/url]
[url=http://s-url.net/0ohp]Motrin[/url]
[url=http://s-url.net/0ohq]Nasonex[/url]
[url=http://s-url.net/0ohr]Cheap Phentermine[/url]
[url=http://s-url.net/0ohs]Prevacid[/url]
[url=http://s-url.net/0oht]Skelaxin[/url]
[url=http://s-url.net/0ohu]Sonata[/url]
[url=http://s-url.net/0ohv]Renova[/url]
[url=http://s-url.net/0ohw]Prozac[/url]
[url=http://s-url.net/0ohx]Prilosec[/url]
[url=http://s-url.net/0ohy]Cheap Propecia[/url]
[url=http://s-url.net/0ohz]diet patch[/url]
[url=http://s-url.net/0oi0]High Cholesterol Diet[/url]
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.

Popular posts from this blog

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll

oh kuala lumpur...part III

Kali pertama aku melihat Brickfield adalah pada penghujung tahun 1992, jam 7 petang aku dan driver tempat aku berkerja bang Said (bukan nama sebenar) mahu minun kopi setelah menghantar sebeban surat yang urgent serata KL, dah macam-macam cerita aku dengar pasal tempat ni, ngeri pun ada, tiba-tiba bang Said menjerit kecil "hah, tu la Nora ayam regular aku , jom pi kena seround aku belanja, mama-san tu tu kawan aku, ko pilih mana ko suka" aku yang ketika itu berumur 20 tahun 5 bulan jadi kecut perut, darah tinggal secawan, "mana boleh bang kita kena balik opis ni" aku mengelak, "mangkok lah ko ni, jom!" dia paksa lagi, akhirnya aku berjaya mengelak, aku cakap baik-baik dengan dia, penyudahnya aku kena tunggu dia kat gerai mamak ujung simpang jalan Thambipillay, sepanjang setengah jam sementara aku tunggu dia seribu satu persoalan menerjah ke otak ku, kalau aku try apa salah nya, kalau kantoi kena serbu dah tentu aku lari ke Indo jadi jaga hotel.

Brickfield …