Skip to main content

buat Tuan Loloq...

buat Loloq sang penyair agung

biar terbang tinggi...hingga hapus semua awan
lari kencang nafas panjang...hela dalam keindahan
panjang bagai galah tegap bagi batu giling
kusut membuai terurai...kasih terlambung badai

jika jasad mu berenang ke pantai
ingat lah akan duga serta tanya
hanyut dalam pelukan si cahaya
tenang dalam rangkulan sang suci

selamat tidur wahai sang penyair agung ku
selamat menyusul denai-denai mu yang baru



recived one sad news...my idol great lyricist Loloq just passed away...circa 1.30pm 30/01/2008

Comments

Baru pagi tadi Fara Fauzana mentioned dia dah tak guna alat bantuan pernafasan.

Al Fatihah.



Nway, kau sedih? Down?

Sertai apa yang liberalis panggil a non gay group hug kami.

Aku ada ajak Ahmad 'Sexy' Kamal, John 'Awie' Hafiz, dan 'Booty' Lucius Maximus.

Berminat?
Al Fatihah....
...$weE+ 666... said…
al-fatihah...
kita pastinya akan merindui ritma tulis sang penyair dlm hari2 yg mendatang...
cavalera79 said…
AlFatihah..
Semoga Rohnya Ditempatkan Bersama Org2 Yg Beriman..Amin..
Arwah Rosli Khamis mmg dlm kelas tersendiri..xde pengganti..sehingga ari ni aku masih ingat wajah dan keadaan sifu m.nasir ms ditemuramah slps mjls pengebumian arwah loloq..Dgn nada sebak n tersekat2 sifu hanya boleh ckp "Saya dah habis..Separuh dari saya dah xde.." aku terfikir gak, ade ke kawan aku yg akan terasa kehilangan mcm tu jika aku dh xde..

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll