Skip to main content

buat Tuan Loloq...

buat Loloq sang penyair agung

biar terbang tinggi...hingga hapus semua awan
lari kencang nafas panjang...hela dalam keindahan
panjang bagai galah tegap bagi batu giling
kusut membuai terurai...kasih terlambung badai

jika jasad mu berenang ke pantai
ingat lah akan duga serta tanya
hanyut dalam pelukan si cahaya
tenang dalam rangkulan sang suci

selamat tidur wahai sang penyair agung ku
selamat menyusul denai-denai mu yang baru



recived one sad news...my idol great lyricist Loloq just passed away...circa 1.30pm 30/01/2008

Comments

Baru pagi tadi Fara Fauzana mentioned dia dah tak guna alat bantuan pernafasan.

Al Fatihah.



Nway, kau sedih? Down?

Sertai apa yang liberalis panggil a non gay group hug kami.

Aku ada ajak Ahmad 'Sexy' Kamal, John 'Awie' Hafiz, dan 'Booty' Lucius Maximus.

Berminat?
Al Fatihah....
...$weE+ 666... said…
al-fatihah...
kita pastinya akan merindui ritma tulis sang penyair dlm hari2 yg mendatang...
cavalera79 said…
AlFatihah..
Semoga Rohnya Ditempatkan Bersama Org2 Yg Beriman..Amin..
Arwah Rosli Khamis mmg dlm kelas tersendiri..xde pengganti..sehingga ari ni aku masih ingat wajah dan keadaan sifu m.nasir ms ditemuramah slps mjls pengebumian arwah loloq..Dgn nada sebak n tersekat2 sifu hanya boleh ckp "Saya dah habis..Separuh dari saya dah xde.." aku terfikir gak, ade ke kawan aku yg akan terasa kehilangan mcm tu jika aku dh xde..

Popular posts from this blog

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/