Skip to main content

Cukup Mat Apit...Cukup




Abbas juga manusia…
Cukup…cukup Mat Apit…
cukup dengan segala kata
kau bersuka dengan gadis-gadis

lara yang menafi karamah
kau pukul dan lesung hati nya
cerca nista keji dan fitnah
yang kau lemparkan pada manusia
ber nama Abbas…

biar tak seburuk Arafat tak sehitam Arafat
Beliau juga manusia…

yang ada "muscle" walau pakai baju wanita
yang ada hati dan perasaan
Cukup…cukup…Mat Apit cukup



(maaf kami tak mampu nak buat Abbas Defence League berserta poster kerana tak cukup badget,
cukup dengan sekuntum puisi untuk membelai penderitaan Abbas dari kecaman manusia seperti ApitChong, maaf kan kami Abbas)

Comments

johnhafiz said…
Saya tidak sedikit pun rasa tergugat! Perjuangan saya murni! Mengajar erti keburukan kepada orang ramai.
Si Fakap said…
dude, boleh.

A(+2)DL.

arafat dan abbas defence league.

macam syampu 2+1.

hehe
chasingbus said…
Hi there,

My name is Kevin. I hope you will take some time to read my recommendation.

I want you to go to this site www.secretsaya.com – it's a new web application that is made in Malaysia which allow users to reveal their secrets in a form of an artwork (inclusive of photography, image editing, illustrations and others), voice recitation (inclusive of any interpretation of using voice) and writing (in the forms of random thoughts, poem, haiku fiction or anything else). Users are advised to use a 'secret' username if they don't want to be known in the community - and users are free to reveal as many secrets as they want each day. Each secret they revealed are then shared with the community in which they would be rated and commented. (taken from their site)

Their current market they're targeting now in which I found out when emailing the SecretSaya's team is MySpace users, those who are into Art movements like Bangkit and Rantai. While they might seem like a good target niche, but seriously they are not! Simply because they're the MySpace niche. They aren't web niche like us, bloggers, flickers and such. SecretSaya needs to divert their target audience – it needs broad and wider coverage – and I felt like helping them out since I believe this site can be really useful in the future, we can finally have our very own Malaysian made YouTube, DeviantArt.. to name a few.

So I hope, and I hope you guys out there can help out – help SecretSaya expand, help them be exposed to the right niche. Blog about them. Tag them. Spread the news to your friends. Lets help a Malaysian made web app!

sincerely yours,
Kevin
abbas nih org keling ker org melayu?

Popular posts from this blog

perniagaan seni irama...

Pertanian adalah perniagaan, tepat sekali namun bagi ku musik bukan lah perniagaan, jangan di letakan sebagai agenda utama, ianya mempunyai nilai dari 0.01 sen hingga lah ke beratus ribu ringgit, jadikan iya perniagaan total? kurang sesuai, kerana seni irama adalah penggerak yang mengayuh dunia agar berputar dan berjiwa, disebabkan ianya bernilai maka boleh lah dijual beli dengan bertujuan melancar pergerakan seni tersebut seperti perbuatan menyampaikan irama dan hasil kerja artis tersebut, dari minda beliau ke para pendengar, pembiayaan pekakasan musikal dan lain-lain pebelanjaan yang melibatkan tenaga kerja.
Artis dari dulu lagi menggelar diri mereka hamba seni yang membawa maksud sesorang yang berkorban untuk sesuatu kelompok yang lain agar terhibur dan meraikan kehidupan, seseorang yang menulis akan sebuah lagu yang mampu merobohkan sebuah empayar yang agung, seseorang yang melakar puisi di atas sekajang irama yang berjaya mengubah peratusan manusia akan kepercayaan …

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/