Monday, September 07, 2009

tengalung burung sintaq

time-time lah aku rasa malaih, sebu otak serba-serebi tak kena, sehari sebelum, hari jadi aku, naik jenuh nak bertepih nasib baik bukan kat kampung, kalau tak tentu-tentu Mak Su, Mak Lang dan Tok Long Saudah mai berletiaq, temasuk la Tok Ketua Dolah duk ghelin nak tanya, mau naik bederemen telinga, bebulu mata, yang chomey kat seberang nu duk buat-buat tanya penoh kaseh sayang, yang kat sini dok bagi pembayang maksud, jenuh nak rasa meloroih jiwa, blutin hati, berlemoih benak, naik cemuih perut rasa nak lambong semua sekali, biaq tertomoih tunggin buyong, biaq depa saja yang lapaq nasik berangin perut dan kalau depa nak telan jeruk lapan balang pun mampuih pi kat depa la, nak langgah ayaq nira nam beldi pun aku tak kisah, 

ni dah kira sirhu pulau kendi la nih campoq chempera naga, tak kena gaya bulih kena siku mat erom...bukan marah...mamu tak maraah aih...gerrram saja

macam mana pun trima kaseh la kat Mak aku yang beranak kan aku esok hari untuk kali yang berkali-kali ni dan juga kat Pak aku yang biru muka tahan duk berdebaq tunggu tepi pintu wad besalin hospital taiping berpuluh tahun lepaih, sori mintak maah la, anak hampa ni rasanya macam tak mau ada pengalaman lagu tu

akhir kata aku ungkap ayat power member lama sekampung, nama dia Chek'e, ni, dia marah kalu, nanti dia eja kata-kata ni (dia ni kira hero kampung aku circa 80an):

"sat mai, dia buh hamperr, buh hangerr, buh klip, buh kunyit skit, pi siddaaai bagi..."
(baca dgn slanga penang)





---------------------------------------------------

tak Zen sungguh entry ni

4 comments:

the artist and i said...

keloi oi keloii..

hahahha..tudia aihhh..

My Spirit Finger said...

tu dia...baru nampak roots dia. Chek'e dok ada lagi ka la ni...

*Selamat Hari Jadi*

perghhh....lama tak sebut cam ni.

~~DucKneSs~~ said...

entri yang paling baguih skali..sedap mata dok baca..hahha..

"MAMU, HEPI BESDEI NO!!"

MokhrizanMokhtar said...

sweet.... seronok dok baca dalam dailek utara.... nanti saya datang umah jangan x bagi masuk lagi... hehehehe.... maybe it's not 2 late to wish.... happy besday Abg Bob....

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara ...