Thursday, May 21, 2009

printed memories

1992

macam biasa hari sabtu sebagai penjawat awam kami kerja separuh hari masuk jam 8am balik 1pm, aku akan berkejar ke kotaraya nak ambil bas Serijaya no. 114 ke Pandan Perdana yang mana time tu di Pandan Perdana ada sikit jer perumahan, yang paling "ter"nampak adalah flat aku yang lima tingkat tu and aku duduk tingkat empat, huh putus nafas setiap kali nak panjat, sampai rumah, bukak baju tukar seluar pendek, dummm tido, aku baru jer menapak di kota KL nih, so tv mahupun radio haram "tak mandang" kate orang perak...jam empat petang setelah puas beradu aku bangun mandi dan terus bersiap ke tempat "hang out" paling best dalam hidup aku time tu (mungkin sampai sekarang)

dalam 5.15 aku sampai Central Market dan tempat yang dituju adalah Hameed restaurant yang baru di buka (sebelum tu restoren Yusuf tapi dah pindah keluar), waktu-waktu cam ni dah nampak kelibat kengkawan masuk ke markas, sorang-sorang masuk, bebudak brickfield lambat sket mungkin baru bangun tido time nih hehe,

tak buap apa pun just lepak dan bercerita tentang musik dan scene, maklumat adalah terhad waktu tu tiada mega magazine, internet malah handphone pun belum wujud lagi, yang ada hanya fanzine-fanzine dan beberapa news letter itu pun kalau dapat dah lunyai, time makan roti canai atau mee goreng kongsi reramai brotherhood betul,

time balik dalam kami ramai-ramai jalan kaki ke kotaraya geng brickfield balik naik bas 46 cuma aku sorang jer yang amik bas 114 balik menghala ke cheras...sebab apa aku cerita benda-benda ni cuma mengimbau bila ada teman dari singapura pos gambar ke facebook, gambar tengah tunggu bas nak balik rumah oh nostalgia nya :)



aku, jaie, lan bear, atan taiping, joe slaughter, sam, ani devilry,
naim dan beberapa aku tak ingat nama :)

6 comments:

Si Fakap said...

Yeh! Klasix, six, six!

My Spirit Finger said...

tiada perubahan pun saiz dulu dan sekarang.

Apa Kau Nak said...

saat-saat indah kebebasan jiwa dan kekentalan idealisma. walau aku menyinggah sebentar cuma (kerana diculik sang pencinta!), ianya kekal menjadi daerah teristimewa sampai bila-bila! (at least aku sempat pogo di gig @ piccad. ahakz. oh sungguh gelap sekali.)

p.s. BTW, I have almost forgotten until u reminded me with the description in your link. The Doc Mart, kasut kesayangan dan penyebab hatiku heartbroken bila got stolen!

MagnusCaleb said...

hehe cik su, mana boleh lupa, first time I jumpa, you pakai doc mart dan duduk atas meja uncle buat khat cina (tepi kfc).."uihhh awek tu pakai doc mart lah" :)

FarisMohdNoor said...

aku berumur 2 thn masa ni..
kalian mungkin sebaya dgn pakcikmakcik aku yg sibuk nk ke CM dengan bas mini 15..

Apa Kau Nak said...

oh man. what a memory. thanks for reminding. now i remember it too! :)

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara ...