Skip to main content

senangnya dalam hati

Tak salah kalau berkaseh extra, walau pun baru nak mesra dengan yang baru, muncul lagi yang baru, tak apa, baru meriah, harap mereka semua tak cemburu, Cik Puan Holga dan Cik Puan Muda Voigtlander harap you all boleh duduk sebumbung hehehe meriah nya famili Lo-fi kamera ku lebih meriah dari raya...


Praktica Super TL 1968 with Pentacon 50mm (1.8) lens

Comments

~~DucKneSs~~ said…
tgn kanan utk holga,kiri utk voigtlander nmpak..mujur tgn de dua jek..kalo ada 4,kopak bank tuh..hahhaa
MagnusCaleb said…
kat leher gantung Praktica yang baru jer amik dua ari lepas :)
q said…
mana beli, eh?
mud said…
mind giving me one. hee
Nabil Fizri said…
gigit jari geram.
birthday bulan december. elok tu bagi sebagai penutup 20an pembuka 30an. hahaha
MagnusCaleb said…
shaf: kat brader otai teluk intan

mud: kamera ni tak cerai susu lagi

nabil: jangan gigit nanti luka takleh tekan shutter

cik peah: errr...

Popular posts from this blog

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/