Friday, October 02, 2009

empathy dalam peti

kasihan memang kasihan hati sapa tak sedih tengok penderitaan orang lain...aku ulangi orang lain,

macam-macam trajedi terjadi dalam minggu ni, kasihan

tapi kekadang aku kejam kerana punca penderitaan orang lain adalah keindahan bagi hidup ku (aku ulangi "punca" bukan penderitaan tersebut)

dua hari lepas siapa sangka nak hujan lebat di pagi hari time nak pergi kerja (dalam 7.30 ke 8.15am) semua orang di station LRT dan persekitaran nya sangkut dengan muka amat masam mencuka, aku sorang jer tersenyum pada mereka dan layan hujan (ada sikit buat suffle hasil dari bunyi di iPod) ape lah diaorang susah hati tunggulah hujan berenti atau pun lain kali bawa payung, mari kita raikan kehidupan,




kalau korang baca entry ni pun memang aku marah (tapi pada towkeh LRT) namun ada unsur-unsur keindah pada kejadian tersebut tu pasal boleh snap-shot sana sini :)

kalau KL banjir pun mungkin aku gembira...errr (cakap dalam hati jer ni nanti orang marah)

1 comment:

Apa Kau Nak said...

"raikanlah kehidupan....dengan cara sendiri....yang penting senang hati..."

lirik lagu x popular bertajuk 'Anugerah' tulisan saya.

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara ...