Skip to main content

Nasi Lemak Dari Biara

aku turun dari train di Masjid Jamek dengan Chris Carraba berdendang tentang gadis dan kenangan di heaphone ku, menyusun tapak menuruni tangga dan menyahkan gambaran orang-ramai di sekeliling ku, tiba-tiba aku terpandang dua orang jejaka berketurunan india menjual sarapan pagi, tak pernah tengok sebelum ni, ughh ada Nasi Lemak Vegetarian, kerana teruja aku beli sebungkus, memang susah nak tengok aku membeli sarapan depan station LRT ni,

sampai ofis aku tekan water dispenser untuk air suam, buka bungkusan dan menikmati sarapan terindah untuk hari ini dengan harga RM2, walau pun sedikit pedas.

yeah, syabas untuk kedua jejaka tersebut :)



Nasi Lemak with mushroom sticks and special fried tofu


Comments

Shaira Amira said…
lrt masjid jamek?
MagnusCaleb said…
yup LRT Masjid Jamek :)
Anonymous said…
Hare Krishna,
Pamho

You should try JPBS Catering at Brickfields...Shubal prabhu's stall..

Also Sharanya Gopal prb stall at Pandan Indah. Its by the road side beside the flyover.

Best Nasi Lemak an Mee kari ? Nandapriya mataji's stall in OUG.

Click on "contact us" in www.iskcon.com.my

haribol !

- daso 'asmi -

Popular posts from this blog

pagi syawal

1 syawal 1435, aku balik beraya naik kapal terbang kali ni, pulang dengan rasa hiba, pulang dengan tanggungjawab mengkebumikan ibu saudara yg meninggal diawal pagi raya.
Mak Lang yg berusia 83 tahun akhirnya meninggalkan kami, aku sesungguh menghormati manusia yg berjaya menjangkau umur yg tinggi, banyak pengalaman dan garis-garis sejarah bercalar di seluruh tubuh dan jiwa, tiada apa yg dapat membeli semua itu.
tidur lah Mak Lang dengan tenangnya bersama cerita yg dibawa bersama nya.
*skang ni berdoa tinggi agar Chu Yah aku tak menjual pinggan mangkok belanda tinggalan Tok Teh yg dibawa dari Indonesia

semusim (di neraka) selamanya

Pasti ramai yang kecewa akan tindakan beliau me"nyah"kan kewujudan blog "Semusim Di Neraka" yang menjadi ubat penenang buat jantan-jantan kesunyian dan pernah juga menjadi ambisi khayalan gadis-gadis yang melayari internet (laptop/powerbook) dari atas katil mereka

...namun bagi mikon itu merupakan tindakan yang amat menepati kehendaknya...

aku biarkan mereka tertanya-tanya apa yang terjadi pada "entiti" ini...biarlah rahsia seperti kata Datin Siti

mungkin selepas ini ramai yang akan turun ber"jogging" petang di padang Pandan Indah hanya untuk melihat kelibat mikon membuat "kawat kecik"...mengubat rindu

emmm...dan kata umbi bagi situasi ini perlulah disebut sebagai...amat punk rawk...hehehe


cheers bro...have fun


mungkin ianya kan kembali...siapa tahu?


ps: aku pasti akan merindui watak-watak peng"komen" spt Penajih, Papan Chatek Di Pandan Indah, YDP Tiroi dll

...you don’t have to worry now

Received a sad sms during my duty at Bukit Jalil Stadium, one of our dearly friend Boy of Punisher/Naked Butterfly passed away after being electrocuted at home, from what I learned he’s doing a renovation upon his house “DIY”ly…such a lost…

I still remember him carryin' Lee Toyol on his back in one of the gigs circa 90’s…serious looking guy with a sense of humor…gonna miss him

hope he’ll be swimming in the sea of light tranquilly…rest in peace bro…


pic were taken from http://ricecooker.kerbau.com/